فصد خون غرب تهران
خشکشویی
تصفیه آب
جرثقیل برقیa>

معرفی کتاب جز از کل از استیو تولتز

Rate this post

جز از کل اولین رمان استیو تولتز، نویسنده استرالیایی است که در سال ۲۰۰۸ به انتشار رسید و همان سال نامزد دریافت جایزه بوکر شد. او این کتاب را پنج ساله نوشت. پیش از آن مشاغلی مثل عکاسی، فروشندگی تلفنی، نگهبانی،معلم زبان و فیلم نامه نویسی داشت.

کتاب جز از کل

جز از کل

نویسنده اش در مصاحبه ای گفته:«آرزوی من نویسنده شدن نبود، ولی همیشه می نوشتم. در کودکی و نوجوانی شعر و داستان کوتاه می نوشم و رمان هایی را آغاز می کردم که بعد از دو و نیم فصل، دوست نداشتم تمامشان کنم. زمانی که دائم شغل عوض می‌کردم یا بهتر بگویم، از نردبان ترقی هر کدام از مشاغل پایین‌تر می‌ رفتم، برایم روشن شد هیچ کاری جز نویسندگی بلد نیستم. نوشتن یک رمان تنها قدم منطقی‌ ای بود که می‌ توانستم بردارم. فکر می‌کردم یک سال طول می‌کشد ولی پنج سال طول کشید. زمان نوشتن تحت تاثیر کنوت هامسون، لویی فردینان سلین ،جان فانته ، وودی آلن، توماس برنارد و ریموند چندلر بودم.»

پیمان خاکسار، مترجم این کتاب، در وصف آن می گوید:«جز از کل کتابی است که هیچ وصفی، حتا حرف های نویسنده اش، نمی تواند حق مطلب را ادا کند. خواندن جز از کل تجربه ای غریب و منحصر به فرد است. »

بخشی از کتاب:

«هیچ وقت نمی‌ شنوید ورزشکاری در حادثه‌ ای فجیع، حس بویایی‌ اش را از دست بدهد. اگر کائنات تصمیم بگیرد درسی دردناک به ما انسان‌ ها بدهد، که البته این درس هم به هیچ درد زندگی آینده‌ مان نخورد، مثل روز روشن است که ورزشکار باید پایش را از دست بدهد، فیلسوف عقلش، نقاش چشمش، آهنگساز گوشش و آشپز زبانش را. درس من؟ من آزادی‌ ام را از دست دادم و اسیر زندانی عجیب شدم که نیرنگ آمیزترین تنبیهش، سوای این که عادتم بدهد هیچ چیز در جیبم نداشته باشم و مثل سگی با من رفتار شود که معبدی مقدس را آلوده کرده، ملال بود.»

برای خرید کتاب به سایت کتابخون مراجعه کنید.

Rate this post

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *