فصد خون غرب تهران
خشکشویی
تصفیه آب
جرثقیل برقیa>

منسوخ شدن پناهگیری در چارچوب درها هنگام زلزله ارجحیت پناهگیری بر فرار

Rate this post

مدیرکل آموزش همگانی جمعیت هلال احمر

براساس آخرین بررسی‌ها قرار گرفتن در چارچوب درها منسوخ شده است

بسیاری مصدومان ناشی از زلزله به دلیل فرار دچار حادثه می‌شوند، این درحالیست که افراد باید توجه داشته باشند که در زمان وقوع زلزله در مناطق شهری پناهگیری بر فرار ارجح است

افراد باید در زمان وقوع زلزله روی زمین بنشینند، به شکل ۴ دست و پا یا دو زانو (به طوریکه تعادلشان حفظ شود)، از سر و گردنشان محافظت کنند، سپس زیر یک میز محکم رفته و با دست میز را نگه دارند تا تکان نخورد

در مناطق روستایی که خانه‌هایشان به شکل خشتی و گلی است ارجحیت با فرار و خروج از منزل است ایسنا .

اگر تهران را یک زلزله ۶ ریشتری بلرزاند باید چکار کنیم تا جان سالم به در ببریم؟ با خواندن این مقاله ۱۰۰۰ کلمه ای برای خانواده تان، می توانید یک حادثه را مهار کنید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از آموزش های مردمی سایت سازمان مدیرت بحران استان تهران، جزییات کامل این آموزش ها به شرح زیر است:

پناه گیری

نقاط امن را بشناسیم: در هنگام وقوع زلزله، ممکن است افراد در شرایط و حالات مختلفی باشند. در ساختمان، اماکن عمومی، فضای باز، در حال خواب یا رانندگی، باید چگونگی پناه گیری در هر یک از این شرایط را بیاموزیم.

  اگر هنگام زلزله در ساختمان بودیم، هرگز فرار نکنید، زیرا در اکثر مواقع فرار ممکن نیست و حتی احتمال خطر و آسیب را بسیار افزایش می دهد. حفظ خونسردی و آرامش از مهمتری موضوعات است. از سلامت اعضای خانواده اطمینان حاصل کنید. تنها در موارد ضروری از تلفن استفاده کنید. لباس مناسب بپوشید.

• اگر در کنار یک میز قرار دارید: ابتدا به محکم و مقاوم بودن میز توجه کنید. برای مثال میزهای شیشه ای، خود خطرآفرین هستند. در زمان پناه گیری می توانیدزیر آن بنشینید و با گرفتن پایه های میز، از حرکت و پرتاب شدن میز و خودتان جلوگیری کنید.

 

• گوشه دیوارهای داخلی: در گوشه دیوارهای داخلی که از مقاومت نسبتا خوبی برخوددارند پناه بگیرید و با باز کردن دو دست، محکم به دیوار بچسبند.

 

Rate this post

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *