کدام ویتامین‌ها را از کدام من

کدام ویتامین‌ها را از کدام منابع غذایی دریافت کنیم؟

منابع غذایی پیش‌ساز ویتامین A کره، خوراکی‌های نارنجی و زرد مانند هویج و زردآلو
منابع غذایی ویتامین‌های گروه B تمام سبزیجات برگ سبز تیره، غلات و حبوبات
منابع غذایی ویتامین B12 انواع منابع حیوانی مانند گوشت‌ها، لبنیات و تخم‌مرغ
منابع غذایی ویتامین C پیاز، فلفل، مرکبات و گوجه‌فرنگی
منابع غذایی ویتامین D نور آفتاب، قارچ، تخم‌مرغ، ماهی‌های چرب و لبنیات غنی‌شده
منابع غذایی کلسیم و ویتامین K انواع لبنیات، کلم بروکلی و اسفناج
منابع غذایی روی انواع گوشت‌ها، حبوبات و غلات
منابع غذایی منیزیم انواع مغزها و دانه‌های خام، ماهی، حبوبات، ماست، موز و شکلات تلخ
منابع غذایی منگنز بادام، کدو تنبل، اسفناج، ماست، انجیر، موز و انگور
منابع غذایی اسیدفولیک سبزی‌های برگ سبز تیره، مرکبات، غلات سبوس‌دار و حبوبات
منابع غذایی بیوتین تخم‌مرغ، بادام، غلات سبوس‌دار، اسفناج، قارچ، شیر و گوشت

┏━━ ━━┓

┗━━ ━━┛


نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگذاری