«انتخاب رشته» باری به هر جهت
▫️نگاهی به آمار داوطلبان کنکور و رقابت فشرده در گروه علوم تجربی که هر سال هم تکرار میشود، حکایت از مسیر نامناسب هدایت تحصیلی در مدارس است؛ حالا دانشآموزان زیادی داریم که با معدل ۲۰ هم رشته_تجربی برای آنها تعیین نشده است
▫️اوضاع هدایت تحصیلی دانش آموزان بهگونهای پیش میرود که نه تنها اوضاع به هم ریخته توازن رشتهای کنترل نشده است بلکه در کنار مشکلات ثبتنام این بار باید شاهد شکایت خانوادهها از اجبارها و تحمیلها برای انتخاب رشته دانشآموزان باشیم و این همان آغاز شکست است، دانشآموزی که به اجبار به رشتهای میرود، در نهایت سال بالاتر یا هنگام کنکور، رشته خود را تغییر خواهد داد و این یعنی تمام برنامهریزیهای آموزشوپرورش برای هدایت تحصیلی عبث میماند