فصد خون غرب تهران
خشکشویی
تصفیه آب
جرثقیل برقیa>

چُرت زدن چه مزایایی برامون داره؟

Rate this post

برای شما هم اتفاق افتاده که بعضی مواقع، مخصوصا بعد از صرف ناهار، یه خواب خیلی شیرین میاد سراغتون و هرچی قهوه و چایی هم میخورین خوابتون نمیپره که نمیپره؟
توی این مواقع یک چرت کوتاه مثلا ۱۰ تا ۲۰ دقیقه‌ای هم حسابی سرحالتون میاره و هم باعث افزایش شادابی و راندمانتون میشه ‌
‌ البته این هم بگم ۱۰ تا ۲۰ دقیقه و نه بیشتر؛ چرا که چرت با زمان بیشتر میتونه توی خواب شبتون اختلال ایجاد کنه ‌

در طول تاریخ افراد بزرگ و معروفی مثل ادیسون، انیشتین، چرچیل، ناپلئون و خیلی‌های دیگر بودن که هیچ وقت از چرت زدن‌های روزشون نمی‌گذشتن ‌

 

مدت زمان چرت زدن باید چقدر باشد؟

مدت زمانی که چرت می‌زنید به مدت زمانی که در اختیار دارید، این که قصد دارید چرت زدن چه نتیجه‌ای در پی داشته باشد، و برنامه‌های شبانه شما وابسته است.

به طور کلی، هر چه زمان چرت زدن طولانی‌تر باشد، احساس شادابی بیشتر پس از بیدار شدن را موجب می‌شود.

چرت‌های طولانی یک تا دو ساعته هنگام بعد از ظهر به معنای آن خواهد بود که احساس خواب آلودگی کمتری هنگام شب به سراغ شما خواهد آمد و به خواب کمتر نیاز دارید. این می‌تواند به معنای طولانی‌تر شدن زمان به خواب رفتن شما نیز باشد.

اگر قصد دارید تا دیر وقت بیدار بمانید یا اگر نیاز به زمان بیشتر برای به خواب رفتن آزارتان نمی‌دهد، می‌توانید یک ساعت و نیم در روز را به چرت زدن اختصاص دهید.

این مدت زمان یک چرخه خواب عادی است. شما خواب عمیق را برای حدود یک ساعت تجربه خواهید کرد، که به مدت تقریبا نیم ساعت با خواب سبک دنبال می‌شود. بیدار شدن هنگام خواب سبک احساس شادابی و هوشیاری بیشتر را برای شما به همراه خواهد داشت، اما این شرایط هنگام بیدار شدن از خواب عمیق صدق نمی‌کند.

Rate this post

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *